learningandfinance.com


Culture&Arts

O'Reilly Still Denies Harassment Allegations After Fox News Ouster

Share

O'Reilly had worked for Fox News since its 1996 launch, and the end of his career there came the same day the official Vatican newspaper, L'Osservatore Romano, photographed him shaking hands with Pope Francis in St. Peter's Square. "The Factor" will continue until then, with guests hosts Dana Perino tonight and Thursday night and Greg Gutfeld on Friday night.

As of Wednesday evening, the network had already removed O'Reilly's name from the show's title.

Fox News neocon blowhard Bill O'Reilly was officially ousted by the network Wednesday as a result of a growing sexual harassment scandal.

In a letter to employees obtained by CNN, 21st Century Fox patriarch Rupert Murdoch said the decision "follows an extensive review done in collaboration with outside counsel".

She pointed to a generational split between Rupert Murdoch, the Australian-born media baron traditionally hands-off in such cases and his adult sons, James and Lachlan, taking on an increasingly powerful role.

O'Reilly released a statement, calling it "tremendously disheartening that we part ways due to completely unfounded claims".

"I will always look back on my time at Fox with great pride in the unprecedented success we achieved and with my deepest gratitude to all my dedicated viewers", O'Reilly said.

Off-camera unseen forces raged against him, culminating in Fox News Channel's admission today that O'Reilly is getting the boot.

Irish property prices up almost 11 percent in year to February
There are 95,013 permanent households with more people than rooms wich equates to just under 10% of the population. Roughan Mac Namara of Focus Ireland said that action needs to be taken "urgently" on the number of vacant homes.

Verizon's profit sinks as it loses wireless subscribers
But that stands to leave Verizon in a familiar position: slowing growth on the top and bottom lines, and a sliding stock price. Those customer losses are despite Verizon's relaunch of unlimited data plans.

New Brunswick dairy farmers say Donald Trump's comments not a concern
Canada does not accept the contention that Canada's dairy policies are the cause of financial loss for dairy farmers in the United States.

Fox News announced that it was working with advertisers, shifting their buys to run on other shows. "The Five", a talk show with five rotating hosts that regularly airs at 5 p.m. ET, will move into the 9 p.m. time slot. On May 1, Eric Bolling, a co-host of "The Five", will debut an hourlong show in the 5 p.m. slot. "Bill has been the undisputed king of cable news, and for good reason".

KURTZ: And a cordial relationship with President Trump. According to ad-tracking firm Kantar Media, it brought in $147.13 million in advertising revenue in 2016.

Anyway, the encounter now seems pretty awkward, as it came just hours before 21st Century Fox announced that Bill O'Reilly had been forced out of his position after advertisers pulled out of his highly-rated program, following assault accusations.

The woman reported being "very stressed and disillusioned" about her job and believed she would be fired if she complained to anyone, according to Bloom, but did report her allegations to Fox's anonymous hotline.

The public has the right to know the facts about the toxic culture of harassment that appears to be endemic at the network. Walsh accused O'Reilly of making sexual advances to her when they met for a dinner in Los Angeles in 2013.

It is unclear if Fox News is paying O'Reilly.

"If Fox News wants to signal that they're serious about addressing sexual harassment, they'll fire Bill Shine too".

The network has continued to enjoy high ratings despite the exodus of advertisers from O'Reilly's show and a spate of allegations that executives turned a blind eye to sexual misconduct there. Bustle has reached out to Fox News for comment. The company is making "a pretty big statement" to that effect by dropping O'Reilly, said Hall, the American University professor. It didn't help that the controversy was set in motion by the Times, a publication hated in conservative circles.

Share